LADDAR

Sök på Filmparadiset.se

Dela

[singlepic id=31994 w=111 h=150 float=left]

Detta är en film jag nog aldrig skulle ha sett om inte YouTubaren Horrible Reviews recenserade den och man blev lite intresserad av att se om den verkligen var så dålig som han sa. Och jag kan lova det är den! När jag läser på lite om den så visar det sig att engelska censurmyndigheten BBFC vägrade ge denna film en klassifikation. Vilket nu för tiden inte är ett gott tecken och gör inte denna film till någon ”video nastie” utan talar mer om hur dålig den är. BBFC skulle aldrig förbjuda en film som hade något viktigt att säga dessa dagar. Så vad de förbjuder numera är mest skitfilmer som försöker tjäna pengar på helt meningslöst, överdrivet, våld i filmer som ingen ändå vill se. Och detta är just en sådan film.

Hate Crime 01

De vet inte vad som komma skall!

Men trots dess uselhet har den bra och väldigt hotfulla skurkar i form av nazisterna som tränger sig in i familjens hem. De kallas i filmen för Ett, Två, Tre. Men det är klart, det är kanske inte så svårt att spela helgalen när det enda man behöver göra är springa runt, skrika och verka hotfull. Det tar max fem minuter innan jag har huvudvärk av deras ständiga skrikande och förflyttningar i källarrummet. Men det är klart, det syns att de haft roligt när de spelade in filmen.

Hate Crime 02

Detta ständiga skrikande!

Men vad gör det när de medverkar i en film som inte har något att säga överhuvudtaget? För det är denna films stora problem. Den har absolut inget att säga mer än att den visar upp omotiverat och överdrivet våld. För vad är motivationen bakom dessa nazister, vart kommer de ifrån, varför har de valt just denna familj, och hur kan de överhuvudtaget veta att familjen är judisk. Detta är några av alla frågor som dyker upp i mitt huvud samtidigt som kaoset fortsätter i filmen.

Hate Crime 03

Naturligtvis så måste man plåga mamman filmen igenom! Riktigt tuffa killar….NOT!

Att man i slutet försöker rikta in denna skakig kamera film mot det dokumentära blir bara dumt och sänker filmen än mer.

Nej detta är en smaklös röra som existerar bara för att visa upp våld. Utan någon sorts drivkraft och motivation till händelserna så faller det hela platt och blir bara snaskigt. Som film sett finns absolut inget av värde att hämta och om något så är det bra att den är ganska svår att få tag på…då slipper du se eländet i varje fall!!

[signoff icon=”video”]Originaltitel: Hate Crime Språk: Engelska Genre: Action, Skräck, Thriller Regi: James Cullen Bressack Manus: James Cullen Bressack, Jarret Cohen Skådespelare: Jody Barton, Nicholas Adam Clark, Greg DepetroDebbie DieselTim Moran, Ian Roberts, Sloane Morgan Siegel, Maggie Wagner Format: DVD Producerad: 2012 Länkar: IMDB Speltid: 73 min Bolag: Unearthed Films Releasedatum: 2013-10-05 (DVD/VOD) Köp eller hyr: Discshop, Cdon[/signoff]

Taggar::
Tommy

• 1